Veelgestelde vragen bij Studio Dijs

Lees hier alle de veelgestelde vragen over ontwerpen, bestellen, verzenden en bezorgen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons dan met jouw vraag. We staan graag voor je klaar!

 

Het ontwerpen van je kaartje

Wat zijn de voordelen van Studio Dijs? 

Bij Studio Dijs houden we van kwaliteit en keuze. Hieronder onze voordelen op een rij.
- Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag in productie (lees meer)
- Stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en ruime keuze uit envelopkleuren
- Alle kanten bedrukt! Voorkant, achterkant en binnenkanten
- Zelf jouw eigen kaarten maken en vanaf elke plek online te bestellen en versturen (dus ook in het buitenland!)
- Eigen collectie waar je jouw ontwerpen in bewaart

Ik kan een beeldelement niet veranderen in de editor, wat moet ik doen?  

Bij sommige ontwerpen is een vaste illustratie gebruikt. Deze kun je dan niet aanpassen. Wel kun je extra tekst of eventuele kleine extra elementen uit de beeldbank plaatsen.Voor hulp kun je ons altijd mailen.

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt, kan ik 2 ontwerpen klaarzetten?  
Kies twee kaartjes, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt, kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je gaat bestellen.
 
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje is het aan te raden om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen? 

Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur een mailtje naar ons en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Ik wil graag mijn kaartje aanpassen naar een ander formaat, maar dit lukt mij niet. Hoe moet dit? 

Het omzetten van een kaartje naar een ander formaat kan helaas niet zelf. De kans dat er dan elementen verspringen is heel groot. Daarom doen wij dit graag voor je. Maak een account aan, sla je favoriete kaart er in op en mail ons in welk formaat je het graag zou willen hebben.

Ik wil mijn kaartje graag van enkel naar gevouwen of andersom. Hoe doe ik dit? 

Het omzetten van een kaartje naar een enkel of dubbel model doen wij graag voor je. De kans dat er elementen verspringen is heel groot. Daarom kun je dit niet zelf doen. Maak een account aan, sla je favoriete kaart er in op en mail ons in welk formaat je het graag zou willen hebben.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met jouw opgemaakte lettertypes deze wel als (hoge resolutie) afbeeldingen in kunnen laden.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken? 

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding' in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Studio Dijs is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze editor zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Studio Dijs aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en me dan een seintje geeft, sla ik de proefdruk erin op en stuur je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Ook hebben we speciale ecologische papiersoorten. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - 'droge inkt' (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

Kan ik een digitale kaart (PDF) ontvangen?  

Wanneer je 50 kaarten of meer bestelt, kun je tegen een meerprijs van 25,- een digitale versie van de kaart ontvangen. Je ontvangt een PDF bestand van de kaart. Hierop zie je heel klein de snijlijnen staan voor de drukker. Eventueel kun je het PDF bestand een beetje bijsnijden waardoor dit niet meer zichtbaar is. Wanneer je een Google Review plaatst, krijg je het PDF bestand gratis van ons. Zo helpen we elkaar op een mooie en leuke manier verder.

Kan het logo worden verwijderd van de kaartjes?  

Op de kaartjes van Studio Dijs staat standaard het merkje van Studio Dijs. Hiermee beschermen wij onze ontwerpen. Dit logo wordt meegedrukt tijdens de proefdruk en tijdens de eindbestelling. Het is mogelijk om dit logo te verwijderen tegen een vergoeding van €20,-. Hiervoor dient vooraf contact opgenomen te worden met de klantenservice, via service@studiodijs.nl. Wanneer dit achteraf gebeurt, zijn wij niet verantwoordelijk voor de druk van de kaartjes inclusief het logo.

 

Prijzen

Wat kosten de kaarten bij Studio Dijs?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij onze prijzen overzicht pagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. De bezorgkosten in Nederland en België voor jouw bestelde kaarten zijn bij Studio Dijs vanaf €4,75. Een overzicht van al de kosten vind je hier! Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,57 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden. Hier lees je meer over de prijzen.

Is de prijs inclusief alles? 

 

Als je een bestelling plaatst bij Studio Dijs dan zijn er geen onverwachte kosten:

- Alle prijzen zijn inclusief BTW.
- Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs. Alleen in het geval dat het logo verwijdert wordt van de kaartjes, brengen wij hier €20,- voor in rekening.
- Bij bestellingen voor NL/BE/DE zijn de verzendkosten tot 14 stuks €4,75, van 15 tot 44 stuks €5,75 en vanaf 45 stuks €6,75.
- Bij bestellingen tot 50 stuks kaarten/ enveloppen zijn de verzendkosten voor overige andere landen €11,95 en vanaf 50 stuks €14,95

Wat kost een proefdruk?  

Voor je eerste proefdruk bij Studio Dijs, betaal je de speciale prijs van 1,-! Kaarten met een unieke vorm, foliedruk of een andere speciale toevoeging, is bij de eerste proefdruk 2,50. Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Volg proefdrukken die daarna volgen, betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al de kosten vind je hier!

Kan ik korting krijgen?  

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator die te vinden is bij de kaartjes.

 

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, betekent dezelfde dag in productie. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag. Hierin zijn we uiteraard afhankelijk van de koerier. Kaarten met een uniek element, zoals folie of een bijzondere vorm, hebben een langere productietijd van 1 werkdag.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Studio Dijs bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. Voor verzending naar Nederland en België en Duitsland zijn de verzendkosten vanaf €4,95 (pakketprijzen tot € 5,95) en daarbuiten zijn vanaf €11,95. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen of bellen op 085 043 8008. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

 

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

- Bij bestellingen tot 14 stuks kaarten/ enveloppen zijn de verzendkosten voor NL €4,75. Van 15 tot 44 stuks zijn de verzendkosten €5,75. Vanaf 45 stuks zijn de verzendkosten €6,75.
- Bij bestellingen tot 50 stuks kaarten/ enveloppen zijn de verzendkosten voor overige andere landen €11,95 en vanaf 50 stuks €14,95
Wil je jouw kaarten in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op.
- Wanneer je een extra product toevoegt aan je bestelling kaarten, gaan de kosten van de verzending niet omhoog.
- De verzendkosten van een los product zijn €4,25. Wanneer je meerdere losse producten bij elkaar bestelt, betaal je €4,75 aan verzendkosten.

Wil je jouw kaarten rechtstreeks laten verzenden aan allen familie en vrienden? Vanaf €1,49 extra per kaart worden de deze direct op de mat bezorgd, de postzegel is hierbij inbegrepen. Kaart wordt in een envelop naar keuze verzonden. Wij plakken hier een adresstikker en postzegel op en doen het voor jou op de post.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

In dit geval adviseren wij 2 om bestellingen te plaatsen. Eén bestelling voor jezelf door 'Pakket bestellen' te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor 'Rechtstreeks verzenden', daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen bij Studio Dijs zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Ben je niet tevreden, of heb je een klacht? Laat het me alsjeblieft zo spoedig mogelijk weten door te mailen. We komen er zeker uit! Bekijk meer informatie over garantie.

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost? 

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Alle bestellingen op Studio Dijs zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Studio Dijs garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met ons op, zodat wij achteraf een factuur kunnen sturen. Binnenkort stappen we over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie 'after-pay' gekozen kan worden.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland. Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan Bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Bestellingen met meer dan 20 kaartjes Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan Bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

Welke enveloppen zitten er bij de kaarten? 

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit heel veel verschillende kleuren. Bekijk ze hier. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij mijn bestelling inbegrepen? 

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Hoeveel postzgels moeten er op mijn kaartje? 

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de Bpost website. Belgisch vierkant: Speciaal voor België hebben wij het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is Bpost-vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.

 

Sluitzegels

Wat kosten de sluitzegels?  

De sluitzegels met op maat te maken ontwerp zijn € 6,50 per vel van 25 stuks, vanaf 2 vellen begint de staffelkorting. Klik op een sluitzegel om meer te lezen over de staffelkorting. De standaard luxe sluitzegels met goudfolie zijn €5,95 per vel van 25 stuks.

Hoe groot zijn de sluitzegels?  

De sluitstickers hebben een diameter van 35 mm.

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen? 

Jazeker, het is mogelijk om de sluitzegels vooraf te bestellen