Verzending & bezorging Studio Dijs

Lees hier alle informatie over het verzenden en bezorgen van jouw kaartjes. Voor al onze kaartjes geldt: op werkdagen voor 14.00 uur besteld, dezelfde werkdag in productie genomen. De meeste kaartjes bestel je zelfs tot 18.00 uur! Heb je een folie-geboortekaartje besteld? Lees dan meer over de levering op onze verzendings- en bezorgingsinformatiepagina.

Meer informatie over bezorging in België vind je onderaan deze pagina. Wist je dat we ook een verzendservice hebben?

 

Het ontwerpen van je kaartje

Wat zijn de voordelen van Studio Dijs? 

Bij Studio Dijs houden we van kwaliteit en keuze. Hieronder onze voordelen op een rij.
- Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden (lees meer)
- 6 stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en meer dan 29 envelop kleuren
- Alle kanten bedrukt! Voorkant, achterkant en binnenkanten
- Gratis verzending in Nederland en België
- Zelf jouw eigen kaarten maken en overal waar een computer staat versturen (dus ook in het buitenland!).
- Eigen collectie waar je jouw ontwerpen in kan bewaren

Ik wil graag het formaat (liggend, staand, vierkant) of een enkele- of dubbele kaart omzetten. Wat moet ik doen? 

Je kunt dit helaas niet zelf doen. Maar stuur ons een mailtje, dan helpen we hierbij!

Ik kan een beeldelement niet veranderen in de editor, wat moet ik doen?  

Bij sommige ontwerpen is een vaste illustratie gebruikt. Deze kun je dan niet aanpassen. Wel kun je extra tekst of eventuele kleine extra elementen uit de beeldbank plaatsen.Voor hulp kun je ons altijd mailen.

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt, kan ik 2 ontwerpen klaarzetten?  
Kies twee kaartjes, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt, kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je gaat bestellen.
 
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje is het aan te raden om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen (maar let op: soms kunnen door externe factoren de kleuren ietsjepietsje afwijken).

Het lukt me niet om de tekst aan te passen in de editor, wat moet ik doen?  

Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader over de tekst heen. Door op de kaart te klikken verschijnen deze kaders. Een leeg tekstkader is te herkennen aan het omlijnde vak wat zichtbaar is in het kaartje. Als je op een tekstvak klikt en je ziet in het rechter bewerk vlak met de naam “tekst” geen tekst dan is dit een extra tekstkader. Een leeg tekstkader kan verwijderd worden door rechtsonder in het lege vlak op het kruisje te klikken.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die in de editor aangeboden worden. Helaas is het niet mogelijk andere kant en klare lettertypes te gebruiken. Uiteraard kun je wl de grote letters uit de beeldbank gebruiken. Die kun je een voor een als een afbeelding in je kaartje plaatsten.

Ik heb een afbeelding die ik wil gebruiken, kan dat?  

Je kunt eigen afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de editor en plaatsen in je kaartje. Gebruik het liefst alleen eigen afbeeldingen, ivm de rechten. Studio Dijs is niet aansprakelijk voor inbreuk op auteursrechten. Alle afbeeldingen in de beeldbank zijn van mij en die mag je uiteraard zonder problemen gebruiken voor het ontwerpen van je kaartje.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Studio Dijs aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en me dan een seintje geeft, sla ik de proefdruk erin op en stuur je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Absoluut, ik vind dat heel belangrijk. Alle kaarten worden digitaal gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Omdat de drukker precies het aantal drukt dat de klant bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van chemische stoffen die belastend zijn voor dier, mens en milieu

 

Prijzen

Wat kosten de kaarten bij Studio Dijs?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij het prijzen overzicht kun je de precieze kosten voor de kaartjes zien. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. De verzendkosten in Nederland en België vind je hier. Een overzicht van alle prijzen vind je hier

Wat kost een proefdruk?  

Voor je eerste proefdruk bij Studio Dijs betaal je de speciale prijs van maar €1,- (voor folie en houten kaartjes is dit €2,50) incl verzendkosten! Daarna betaal je de stukprijs. Een overzicht van alle prijzen vind je hier!

Kan ik korting krijgen?  

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met de prijzencalculator die bij de kaartjes staan.

 

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Voor alle kaartjes (zonder folie) geldt: op werkdagen voor 14.00 uur besteld, dezelfde dag in productie genomen. De meeste kaarten kun je zelfs tot 18.00 u bestellen. 

Foliekaartjes hebben een ander drukproces en hebben daarom iets meer tijd nodig. Dit zijn de productietijden: maandag t/m donderdag voor 18.00 uur besteld, dezelfde dag gedrukt, de volgende werkdag verzonden. Vrijdag t/m zondag voor 18.00 uur besteld, maandag gedrukt en verzonden.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Studio Dijs bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. Je kunt hier even checken wat de verzendkosten zijn per land.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. Bel mij z.s.m. +31 (0)612404103 en ik ga voor je kijken of je bestelling al in productie is, of dat ik je bestelling nog kan annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

 

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

Kaarten en envelopppen
proefkaartjes: gratis

2 t/m 49 stuks naar NE, BE, DE: € 3,95 
vanaf 50 stuks naar NE, BE, DE: € 4,95

2 t/m 49 stuks naar de rest vd wereld: € 11,95 
vanaf 50 stuks naar de rest van de wereld: € 14,95

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Het is heel vervelend als je je kaartjes niet ontvangt op het moment dat je het had verwacht. Voor de verzending maak ik gebruik van PostNL in Nederland en Bpost in België. Helaas kan er wel eens iets misgaan en duurt het ietsje langer. Als je jouw kaartjes na een redelijke termijn (voor pakketpost 2-3 werkdagen) nóg niet hebt ontvangen, stuur me dan een berichtje dan ga ik kijken wat er mis is gegaan.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen bij Studio Dijs zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Ben je niet tevreden, of heb je een klacht? Laat het me alsjeblieft zo spoedig mogelijk weten door te mailen. We komen er zeker uit! Bekijk meer informatie over garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan in uitzonderlijke gevallen. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met me op, zodat ik achteraf een factuur kan sturen.

Ik woon in België. Geldt hier een speciale levertijd voor? 

Geboortekaartjes zonder speciale afwerking (folie, hout) die op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur zijn besteld, worden dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan Bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Maar houdt om teleurstelling te voorkomen rekening met 2-4 werkdagen. Brievenbuspost doet er gemiddeld 5-8 werkdagen over van Nederland naar België.

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

Welke enveloppen zitten er bij de kaarten? 

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit 29 verschillende kleuren.
Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij mijn bestelling inbegrepen? 

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Hoeveel postzgels moeten er op mijn kaartje? 

Voor deze vraag verwijs ik je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Wil je het zeker weten, ga dan even naar een PostNL Servicepunt om je kaart te laten wegen.

Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Heb je eenvierkant ontwerp, kies dan voor Belgisch vierkant; dat bespaard je een extra postzegel.  Meer informatie op de bpost website.

Belgisch vierkant: Speciaal voor België; is er het Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is Bpost vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Alle ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Stuur me een mailtje als je hier hulp bij nodig hebt.

 

Sluitzegels

Wat kosten de sluitzegels?  

De sluitzegels met standaard ontwerp zijn € 5,50 per vel van 25 stuks, vanaf 2 vellen begint de staffelkorting. Klik op een sluitzegel om meer te lezen over de staffelkorting.

Hoe groot zijn de sluitzegels?  

De sluitstickers hebben een diameter van 35 mm.

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen? 

Jazeker, het is mogelijk om de sluitzegels vooraf te bestellen