Verzending & bezorging Studio Dijs

Lees hier alle informatie over het verzenden en bezorgen van jouw kaartjes. Voor al onze kaartjes geldt: op werkdagen voor 14.00 uur besteld, dezelfde werkdag in productie genomen. De meeste kaartjes bestel je zelfs tot 18.00 uur! Heb je een folie-geboortekaartje besteld? Lees dan meer over de levering op onze verzendings- en bezorgingsinformatiepagina.

Meer informatie over bezorging in België vind je onderaan deze pagina. Wist je dat we ook een verzendservice hebben?

 

Het ontwerpen van je kaartje

Wat zijn de voordelen van Studio Dijs? 

Bij Studio Dijs houden we van kwaliteit en keuze. Hieronder onze voordelen op een rij.
- Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden (lees meer)
- 6 stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en ruime keuze uit envelopkleuren
- Alle kanten bedrukt! Voorkant, achterkant en binnenkanten
- Gratis verzending in Nederland en België
- Zelf jouw eigen kaarten maken en overal waar een computer staat versturen (dus ook in het buitenland!).
- Eigen collectie waar je jouw ontwerpen in kan bewaren

Ik kan een beeldelement niet veranderen in de editor, wat moet ik doen?  

Bij sommige ontwerpen is een vaste illustratie gebruikt. Deze kun je dan niet aanpassen. Wel kun je extra tekst of eventuele kleine extra elementen uit de beeldbank plaatsen.Voor hulp kun je ons altijd mailen.

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt, kan ik 2 ontwerpen klaarzetten?  
Kies twee kaartjes, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt, kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je gaat bestellen.
 
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje is het aan te raden om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen? 

Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur een mailtje naar ons en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met jouw opgemaakte lettertypes deze wel als (hoge resolutie) afbeeldingen in kunnen laden.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken? 

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding' in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Studio Dijs is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze editor zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Studio Dijs aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en me dan een seintje geeft, sla ik de proefdruk erin op en stuur je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - 'droge inkt' (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

Prijzen

Wat kosten de kaarten bij Studio Dijs?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij onze prijzen overzicht pagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. De bezorgkosten in Nederland en België voor jouw bestelde kaarten zijn bij Studio Dijsfui vanaf €3,95. Een overzicht van al de kosten vind je hier! Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,41 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden. Hier lees je meer over de prijzen.

Is de prijs inclusief alles? 

Als je een bestelling plaatst bij Studio Dijs dan zijn er geen onverwachte kosten:

- Alle prijzen zijn inclusief BTW.
- Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs.
- Bij bestellingen boven 20 stuks kaarten/ enveloppenzijn de verzendkosten voor NL/ BE / DE €4,95 en vanaf 50 stuks €5,95.
- Bij bestellingen tot 50 stuks kaarten/ enveloppenzijn de verzendkosten overige andere landen €11,95 en vanaf 50 stuks €14,95

Wat kost een proefdruk?  

Voor je eerste proefdruk bij Studio Dijs, betaal je de speciale prijs vanaf €1,-! Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al de kosten vind je hier!

Kan ik korting krijgen?  

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator.

 

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag. Folie kaarten hebben een langere productietijd van 1 werkdag.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Studio Dijs bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. Voor verzending naar Nederland en België en Duitsland zijn de verzendkosten vanaf €3,95 en daarbuiten zijn vanaf €11,95. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen of bellen op 085 043 8008. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

 

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

- Bij bestellingen tot 20 stuks kaarten/ enveloppenzijn de verzendkosten voor NL/ BE / DE €3,95, tot 50 stuks €4,95. en vanaf 50 stuks €5,95.
- Bij bestellingen tot 50 stuks kaarten/ enveloppenzijn de verzendkosten overige andere landen €11,95 en vanaf 50 stuks €14,95
Wil je jouw kaarten in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op.

Wil je jouw kaarten rechtstreeks laten verzenden aan allen familie en vrienden? Vanaf €1,44 extra per kaart worden de deze direct op de mat bezorgd, de postzegel is hierbij inbegrepen. Kaart wordt in een envelop naar keuze verzonden. Wij plakken hier een adresstikker en postzegel op en doen het voor jou op de post.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

In dit geval adviseren wij 2 om bestellingen te plaatsen. Eén bestelling voor jezelf door 'Pakket bestellen' te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor 'Rechtstreeks verzenden', daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen bij Studio Dijs zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Ben je niet tevreden, of heb je een klacht? Laat het me alsjeblieft zo spoedig mogelijk weten door te mailen. We komen er zeker uit! Bekijk meer informatie over garantie.

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost? 

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Alle bestellingen op Studio Dijs zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Studio Dijs garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met ons op, zodat wij achteraf een factuur kunnen sturen. Binnenkort stappen we over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie 'after-pay' gekozen kan worden.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland. Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan Bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Bestellingen met meer dan 20 kaartjes Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan Bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

Welke enveloppen zitten er bij de kaarten? 

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 29 verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij mijn bestelling inbegrepen? 

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Hoeveel postzgels moeten er op mijn kaartje? 

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de Bpost website. Belgisch vierkant: Speciaal voor België hebben wij het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is Bpost-vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.

 

Sluitzegels

Wat kosten de sluitzegels?  

De sluitzegels met standaard ontwerp zijn € 5,50 per vel van 25 stuks, vanaf 2 vellen begint de staffelkorting. Klik op een sluitzegel om meer te lezen over de staffelkorting. De luxe sluitzegels met echt goudfolie zijn €5,95 per vel van 25 stuks.

Hoe groot zijn de sluitzegels?  

De sluitstickers hebben een diameter van 35 mm.

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen? 

Jazeker, het is mogelijk om de sluitzegels vooraf te bestellen